Kericho

Vi sitter nu på ett hotellrum i ett kokhett Kisumu efter att ha spenderat två dagar i Kakamega, där vi vandrat runt i en magisk regnskog. Detta är första gången som vi haft fungerande wifi på hela resan så jag har passat på att skypa med min kära familj där hemma och har en planerad skypedate när jag vaknar imorgon. Tänkte uppdatera läget här på bloggen också då det var alldeles för länge sen. För att förvirra er lite kommer det ett gäng bilder från förra helgen då fyra av oss bestämde sig för att åka till teernas stad Kericho! 




Hade söta små apor som sprang runt på hotellets gård/tak



Vi hade en guid som körde oss mellan de olika teplantagen, som totalt var hela 14 tusen hektar. 14 tusen??? Te så långt ögat kunde nå











Tyvärr fick vi inte se tebladen plockas dirket på plats då vi var där en söndag - teplockarnas lediga dag, men vår guide som själv arbetar med att plocka te berättade mycket och han tog oss till en stor fabrik som var sååå häftig att se. Vi fick se hela processen från växt till dryck, steg för steg. De bilderna kommer i ett senare inlägg! 













Kom ihåg mig?
Moa Åkersten, 20, Umeå

Jag läser Volontärlinjen Global på Mullsjö folkhögskola och i januari börjar ett tremånaders volontärarbete och kulturutbyte i Kenya, PEPP!! Här kommer ni få följa min resa som jag gör tillsammans med mina fina klasskompisar i PeaceWorks-gruppen. Kram


Follow