Blandat från veckan

Morgonsamlingen  i måndags (måndagar och fredagar)

Tränade alfabetet i Nursery-klassen




Varje barn fick sin alldeles egna penna av oss, vilket många inte hade tidigare. Något så litet betyder så oerhört mycket! 

"Look busy" Madame Beatrice ville att vi skulle ha ett bevis på att vi faktiskt är här så vi kan visa er där hemma, om ni inte skulle tro oss ;)

Vi hade ett Sverige-quiz med 8:orna som de tyckte va väldigt kul! Vinnaren fick 14 av 15 rätt, imponerande!

I tisdags och fredags var det sports day hos oss på Ensakia så ett gäng olika skolor i närheten kom hit och mötte varandra







Får vara med dessa fina barn varje dag ❤️

En liten annorlunda skolvecka med två sportsdagar! Vi har även firat Johanna som fyllde år i onsdags, lagat spagetti och köttfärssås hos Ebba och Ellen där vi även sov över i lördags, och åkt till Kisii och Tabaka. I Kisii fick vi äntligen bada och i Tabaka besökte vi ett stort sjukhus och gick runt bland små butiker fyllda med fina handgjorda stenfigurer. Det har varit en händelserik vecka med tyvärr några tråkiga händelser också. Ni kan läsa mer på mina vänners bloggar.

hejhejvarlden.blogg.se
honbaragar.blogg.se
marahaba.blogg.se
lifeinblackandwhite.blogg.se
fridhiafrika.blogg.se













Kom ihåg mig?
Moa Åkersten, 20, Umeå

Jag läser Volontärlinjen Global på Mullsjö folkhögskola och i januari börjar ett tremånaders volontärarbete och kulturutbyte i Kenya, PEPP!! Här kommer ni få följa min resa som jag gör tillsammans med mina fina klasskompisar i PeaceWorks-gruppen. Kram


Follow