Sista veckan lider mot sitt slut


En uppgift vi gjorde förra veckan med klass 4-8. Happiness, friendship och dreams. What is happiness for you? 

Klass 4

Med inspo från våra kära vänner på Rianyaemo kändes mänskliga rättigheter/barnkonventionen som en viktig sak att hålla en lektion om

Duncan och klass 8 studerade varje rättighet noggrant

Klass 7 

Satte även upp rättigheterna i lärarrummet som fick några lärare att dansa och sjunga, fint. Lite diskussioner sattes även igång!


Och så lite mer pusselbyggande


Sista skolveckan och även vår tid här i Nyansiongo lider mot sitt slut. Vi har haft en sån rolig vecka då det inte varit några vanliga lektioner utan eleverna har egentligen bara kommit till skolan för att leka tillsammans. Detta har gjort att vi kunnat hänga mer fritt med barnen och resulterat i några omgångar pictionary, geografikunskap/byggt pussel, kameror som gått på högvarv och så lite mänskliga rättigheter/barnkonvention på det med klass 6-8.
Idag hade de ordnat ett litet avskedsparty för mig och Rebecka där eleverna dansade och sjöng, några lärare och vår värdmamma grace höll fina små tal och så massa mat såklart. Åh vad jag kommer sakna dessa fina personer!! 














Kom ihåg mig?
Moa Åkersten, 20, Umeå

Jag läser Volontärlinjen Global på Mullsjö folkhögskola och i januari börjar ett tremånaders volontärarbete och kulturutbyte i Kenya, PEPP!! Här kommer ni få följa min resa som jag gör tillsammans med mina fina klasskompisar i PeaceWorks-gruppen. Kram


Follow