24 dagar kvar

Johanna, Elin, jag, vår klasslärare Gerd, Ebba, Ellen, Rebecka. 
 
Hej på er! Nu börjar den stora resan närma sig och jag har skapat den här bloggen för att ni ska få hänga med! Kul va?? Vi som ska åka till Kenya är alltså vi sex ovan, PW-gänget, som åker via fredsorganisationen PeaceWorks. Tre andra från klassen åker till Sydafrika och tre andra till Zimbabwe. Vi kommer volontärjobba på en skola, och Elin och Johanna kommer även vara några dagar på ett sjukhus.
 
Jag har sedan i början av gymnasiet varit väldigt sugen på att åka utomlands och volontärjobba, både för att hjälpa till på nåt sätt men även för att resa och uppleva nya kulturer. Jag är även väldigt intresserad av fotografering och har så länge jag kan minnas alltid velat resa lång långt bort med min kamera för att uppleva och fånga mer av världen. Efter gymnasiet valde jag att jobba och spara ihop pengar, och slippa skolan och plugget ett tag och när jag sedan googlade runt på volontärresor hittade jag Mullsjö folkhögskola och här är jag nu! Vi har förberett oss på alla möjliga sätt inför resan, dels genom att fixa med visum, vaccinationer och packlistor, men också genom att läsa på om länderna, mycket mänskliga rättigheter, globaliserig och rättvisefrågor och så lite klimatångest på det. Sammanfattning - hur kan världen bli bättre?
 
Just nu har vi jullov och jag är hemma i Umeå, men den 7 januari är vi tillbaka i skolan och då är det några få dagar kvar då vi ska förbereda det sista inför resan. Snart börjar ett tre månaders kulturutbyte och volontärarbete, mitt livs största äventyr. Häng på! 
 


Mamma    •  

Var så säker på att jag kommer att kika in här varje dag!😍










Kom ihåg mig?
Moa Åkersten, 20, Umeå

Jag läser Volontärlinjen Global på Mullsjö folkhögskola och i januari börjar ett tremånaders volontärarbete och kulturutbyte i Kenya, PEPP!! Här kommer ni få följa min resa som jag gör tillsammans med mina fina klasskompisar i PeaceWorks-gruppen. Kram


Follow